Mans grozs

Aizvērt

Kompresija. Vai tā tiešām darbojas?

Kompresija. Vai tā tiešām darbojas?
Pievienots

Tu noteikti esi pamanījis cilvēkus pārgājienos un skrienot ar kompresijas zeķēm un kompresijas piedurknēm. Esi iedomājies “Vai tās tiešām darbojas?”, “Vai tās palīdzētu novērst manas muskuļu sāpes, nogurumu un krampjus kājās?”.


Mēs bieži saņemam jautājumus par kompresijas apģērba iedarbību. Šodien mēs mēģināsim izstāstīt par kompresijas apģērba konceptu, jēgu, plusiem un to vai Tev ir nepieciešams kompresijas apģērbs.


Lai patiešām izprastu, kā strādā kompresijas zeķes un apģērbs, ir svarīgi saprast, kā cirkulē asinis cauri ķermenim. Sirds pumpē apskābekļotās, ar barības vielām pildītās asinis uz ekstremitātēm (rokām, kājām), t. sk., ekstremitāšu muskuļiem, kas aktīvi patērē barības vielas un skābekli. Savukārt deoksigenētās asinis kopā ar pienskābi un šūnu vielmaiņas galaproduktiem pa vēnām pumpējas atpakaļ uz sirdi.


Ja pienskābe netiek izvadīta no muskuļiem, tas rada sāpes muskulī un samazina tā potenciālo aktivitāti, ko muskulis spēj veikt.


Vēl viens faktors, kas samazina muskuļa potenciālo aktivitāti, ir muskuļa nogurums, ko rada aktivitāšu rezultātā radušās muskuļa vibrācijas. (Iedomājies, cik daudz trieciena un vibrācijas saņem kājas muskulis, piem., no skriešanas vai bumbas speršanas).


Tagad, kad mēs zinam, ko dara mūsu asinis un muskuļi laikā, kad mēs skrienam, izstāstīsim kā kompresijas zeķes un kompresijas apģērbs palīdz ķermenim.

Graduēta kompresija, kas ir kompresijas zeķēs, nozīmē to, ka tā ir lielāka potītes rajonā un samazinās virzienā uz augšu. Šāds kompresijas veids palīdz cīnīties pret gravitāti un palīdz asinīm tikt atpakaļ uz augšu, uz sirdi cauri venozai sistēmai- nerodas tūska, pampums utt.


Pētījumi rāda, ka pastāvīga kompresija uz artēriju sieniņām veicina artēriju paplašināšanos, tādējādi palielinot asins plūsmu caur artērijām, kā rezultātā par 40 % uzlabojas arteriālā plūsma aktivitātes laikā un par 30% atpūtas (recovery) laikā. Tas nozīmē, ka pieplūst vairāk apskābekļotu, ar barības vielām bagātu asiņu un aizplūst deoksigenētu, ar vielmaiņas galaproduktiem un pienskābi piesātinātās asinis. Kompresija arī mehāniski samazina muskuļu vibrāciju.

Tātad kompresijas zeķu priekšrocības sportojot:

1) palielina muskuļa potenciālo aktivitāti

2) veicina ātrāku pienskābes un nevajadzīgo vielu aizplūšanu

3) absorbē triecienu

4) uzlabo asinsriti

Tātad atbildot uz sākotnējo jautājumu - vai kompresijas zeķes un apģērbs palīdzēs novērst manas muskuļu sāpes, nogurumu un krampjus kājās? Atbilde ir jā! Taču katra sūdzība ir jānovērtē tā, lai Tu novērstu patieso tās cēloni. Kompresijas zeķes un apģērbs palīdzēs Tev justies labāk atveseļošanās periodā, palīdzēs Tev noskriet garo distanci un palīdzēs novērst jaunu traumu rašanos.

Veselīgai izaugsmei nepieciešams atbilstošs atpūtas laiks, masāžas, stiepšanās, muskuļu stiprināšana, pareiza apavu un zolīšu izvēle un mērens treniņa progress.

 
Ja Tu vēl neesi guvis traumu, vai tad būs kāds labums no kompresijas? Noteikti!
Paaugstināta asinsplūsma palīdzēs uzlabot Tavu sniegumu un samazinās muskuļu nogurumu. Palīdzēs Tev un Tavam ķermenim ātrāk atgūties, lai varētu drīzāk turpināt treniņus un spēt izdarīt vairāk!


Neaizmirsti vilkt kompresijas zeķes arī ceļojot. Lidošana vai ilgi pārbaucieni ar mašīnu nelabvēlīgi ietekmē asinsriti kājās. Ļauj lai kompresija palīdz Tavām vēnām darīt savu darbu!

Čau!

Pievienojies mūsu jaunumu saņēmējiem